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A lot of information that we will be adding every day

Nuestro mejor y último objetivo

Nuestro mejor y último objetivo

Hoy vamos a tratar un tema básico para cualquier persona que comienza a desarrollar o a interesarse por generar experiencias basadas en juegos. Ya hemos hablado en otras ocasiones sobre la importancia de las reglas. Hay muchas, tantas como formas tiene nuestro usuario...

Todo se basa en 4 palabras

Todo se basa en 4 palabras

Muchas personas que os acercáis asiduamente por aquí (si es que alguien lo hace) probablemente conocerán de sobra las diferentes teorías existentes en lo referente a clasificación de jugadores. Con la irrupción del concepto “ludificación”, muchos especialistas y...

La receta mágica NO existe

La receta mágica NO existe

Ayer un tuit de Óscar Recio (gran amigo, mejor profesional) me recordó algo sobre lo que suelo hablar habitualmente. NO existen recetas para diseñar experiencias basadas en juegos. Parece que con el BOOM de la Ludificación (La RAE ha hablado), a todos nos ha entrado...

Game components

Game components

Components of the game They are the specific applications that are added to the activity. It should be noted that several authors consider that these implementations have to satisfy some need of the person to show interest. Types of players There are four types of...

Game Dynamics

Game Dynamics

It is understood by game dynamics those aspects and values ​​that influence how the person perceives the activity and that must be selected according to the purpose pursued: progression, narrative, companionship, etc. In other words, it is the aspects and values...

Techniques and Game Mechanics

Techniques and Game Mechanics

Techniques To understand the techniques involved in the concept it is necessary to address three key concepts: the dynamics, the mechanics and the components of the game. Game mechanics The game mechanics are those rules that get the activity to be assimilated to a...

What is Gamification?

What is Gamification?

Concept It is the application of the concepts and techniques of the games to other areas of activity. Among the concepts and techniques most commonly used in games are, for example, rewards, levels, progress, back counts, tools, free content and loyalty programs. "The...